Имена като Джеф Безос, Майкъл Блумбърг, Рупърт Мърдок, са известни на широката публика като мултимилиардери, притежаващи множество бизнеси – в това число и медии.
Медиите са инструмент за настройка на общественото мнение и основно търговско перо (рекламна дейност). Доказано е, че когато човек срещне даден продукт в телевизия или определен източник, доверието му в компанията, която стои зад него – нараства. Поради тази причина много хора се възползват, влагайки огромни суми в реклама, която им гарантира реализация на продажби на таргетни артикули – с ниска себестойност и висок марж (печалба).
Колко може да изкараме? – Зависи от какво печелим.
Някои сайтове се издържат от Гугъл чрез услугата AdSense. Тя предоставя възможност на гиганта да показва реклами на сайта и да заплаща по нещо на собственика му за всяко преглеждане (брой кликове върху реклама). Други намират рекламодатели, готови да промотират услугите или продуктите си в медии, които събират конкретна аудитория. Например, ако читателите са предимно млади жени, по-вероятно е сред тях да има по-голям брой желаещи, да закупят дамски парфюм или козметика, или да посетят салон за красота.
Трети пишат за някого или срещу някого – основно с политическа насоченост или пропагандна цел. Четвърти печелят от рекет, колкото и грубо да прозвучи. Когато разполагаш с информация, която би могла да урони престижа и достойнството на определена фигура (най-често публична личност), можеш да я изнудваш с мотива, че ако публикуваш материала – с кариерата или брака й е свършено.
Качествените медии се стремят да бъдат обективни и безпристрастни при отразяването на информация, и да комбинират приходите си – от платени реклами, трафик (AdSense) и др. Развитието им може да отнеме дълъг период от време, а възвръщаемостта на инвестициите може да започне след първата или втората година от създаването им.
Андрей Лилов